Sony execs beklager nett sikkerhetsbrudd
Sony kontaktpersoner bukket i unnskyldning søndag for et sikkerhetsbrudd i selskapets PlayStation Network som forårsaket tap av personlige data av noen 77 millioner kontoer på den elektroniske tjenesten.
"Vi dypt beklager det inntrufne vi har forårsaket, sier Kazuo Hirai, sjef for Sony Corp 's PlayStation videospill-enheten, som var blant de tre ledere som bukket i flere sekunder ved selskapets hovedkvarter i Tokyo den tradisjonelle stilen til en Japansk unnskyldning.
Hirai sier deler av tjenesten ville være tilbake denne uken, og at selskapet ville beef opp sikkerhetstiltak. Men han og andre ledere erkjent at ikke nok hadde blitt gjort i sikkerhetstiltak, og lovet at selskapets nett-tjenester var under en grunnleggende gjennomgang for å hindre en gjentakelse.
Sony sier kontoinformasjon, inkludert navn, fødselsdatoer, e-postadresser og log-in informasjon, ble kompromittert for spillere ved hjelp av PlayStation Network. Hirai spurt alle brukere å endre passordene sine.
Hirai gjentok hva selskapet sa i forrige uke - at selv om det ikke hadde noen direkte bevis dataene ble selv tatt, kan det ikke utelukke muligheten.
Han sa at data fra 10 millioner kredittkort ble antatt å være involvert, og at Sony fortsatt ikke vet om informasjon ble stjålet.
Sony har lagt programvare overvåking og forbedret databeskyttelse og kryptering som nye sikkerhetstiltak, sier han. Selskapet sa at det ville gi "velkommen tilbake" freebies som gratis nedlastinger og 30 dagers gratis tjeneste rundt om i verden til å vise anger og takknemlighet.
"Jeg ser mitt arbeid som første gjør at Sony kan gjenvinne tillit fra våre brukere," sier Hirai.
Nettverket, har vært nedstengt siden 20. april. Hirai sier Sony mistenkte at det var under angrep av hackere starter 17. april.
Ifølge Sony, av de 77 millioner PlayStation Network-kontoer, omtrent 36 millioner i USA og andre steder i Amerika, mens 32 millioner i Europa og 9 millioner i Asia, hovedsakelig i Japan.
Siste måned, arkivert amerikanske advokater et søksmål mot Sony på vegne av hovedsaksøker Kristopher Johns for uaktsom beskyttelse av personopplysninger og unnlatelse av å informere spillere i tide at deres kredittkortinformasjon kan ha blitt stjålet. Søksmålet søker class-action status.
No comments:
Post a Comment